Så godt som hjemme.

Dagen vågner… jeg siger ”godmorgen i børnehøjde”, og spørger til hvordan det er gået, siden vi sagde farvel i går. Vi vinker farvel og siger på gensyn til mor og far...

De tidlige børn og jeg spiser morgenmad…det vil sige dem der kommer inden 7:30...

Jeg lægger meget vægt på god hånd hygiejne, så børnene og jeg vasker meget hænder.

Vi holder morgensamling, når alle børn er kommet…
Spiser formiddags mad og så går dagen igang.

I det daglige samspil med børnene, anvender jeg "Marte Meo".

  • se
  • Benævne
  • Følge og bekræfte

Dagligdagen tilrettelægger jeg efter børnenes kompetencer og hvad de er optaget af... som tager udgangspunkt i vores læreplaner.


Samt understøtter deres sproglige forståelse og udvikling med
"Tegn til tale" (baby tegn)  og bygger hverdag op med forudsigelighed, faste- og trygge rammer, med tid til det enkelte barn.

Vi er meget ude i naturen og haven, både formiddag og eftermiddag, ja..🤗 også når det regner og sneer… Bruger gerne troldeskoven og troldehøjen til at tumle på, samt løbe op og ned af bakkerne, når der skal brændes lidt krudt af. 

Inden for laver jeg og børnene mange spændende og kreative ting.

På dukkeværelset: leger vi med dukker putter dem, opbygger legen og rollerne. Samt laver mad og bager i køkkenet.

På legeværelset: har vi legetøj til at bygge-stable, køre med biler.. bondegård og puslespil samt her kan vi være kreative, male-tegne- lave perler på plade eller piberenser- ruller dej ud og bager kager.

På Bobbles værelset: hopper vi på bobles og bygger huler, øver motorik og balance. Slår koldbøtter på madrassen, snurre runde i biliboskaller, leger og klatre i hulen, kaster-kravler rundet på gulvet fylde med ca 200 bolde.

Jeg spiser frokost sammen med børnene. Ved høj bord, eller når vi laver skovtur foregår det på numsen på gulvet eller  i bombo stol.

Medens børnene sover til middag. Bruger jeg tiden til at få ryddet af. Opdatere min fb gruppe med billeder og tekst, fra dagens begivenhedder. Samt at reflektere over dagens forløb og aktiviteter i forhold til læreplaner.. opnåede jeg det forventede resultat, som jeg havde forventede at se hos børnene Eller er der noget der skal justeres.

Efter en lur, er det tid til lidt at spise og drikke… så er der fri leg til man skal hjem.